Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Wideo dla branży beauty


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Produkcja wideo do social mediów i do Internetu obecnie mocno się rozpowszechnia. Doskonale widać to po wszelkich mediach społecznościowych. Pojawiają się nowe aplikacje i nowe możliwości komunikacji wideo w już istniejących aplikacjach. Wideo dla branży beauty to duża szansa na zaangażowanie obecnych odbiorców i zdobycie uwagi nowych. Zobacz, jak możesz wykorzystać wideo do komunikacji marketingowej!

Jakie wideo nagrywać w branży beauty?

Mamy szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o nagrywanie filmów dla branży beauty. Media społecznościowe to głównie krótkie formy wideo typu REELS (pionowe), jednak na platformie YouTube czy stronie WWW możesz wykorzystać długie poziome formy wideo.

Krótkie formy wideo (REELS-y)

W 2022 roku media społecznościowe zostały opanowane przez rolki (tzw. Reelsy), czyli pionowe wideo trwające maksymalnie 90 sekund. Taka rolka może przekazywać wiedzę w skondensowanej formie, przedstawiać krótkie ujęcia lub zdjęcia. Dobrze sprawdzają się również jako krótki film promocyjny salonu lub usług.

Nie możesz zapominać również o relacjach – wielu odbiorców to właśnie je sprawdza jako pierwsze. Dlatego warto wykorzystać kryjący się w nich potencjał. W relacji możesz pokazywać swoim odbiorcom codzienną pracę, backstage, klientów, zadawać pytania i wdrażać wiele innych pomysłów.

W zasadzie odbiorcy chętniej absorbują wszelkie treści, które można zaprezentować w formie wideo:

  • efekty,
  • tutoriale,
  • realizacje,
  • wiedzę,
  • opinie,
  • nowości,
  • promocje.

Do tworzenia krótkich form wideo w zupełności wystarczą filmy nakręcone smartfonem. Aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie filmy nagrywać lepszym sprzętem, a następnie zmontować na pionowe wideo.

Długie formy wideo

YouTube wciąż się rozwija, umożliwia publikowanie krótkich Shortsów, mimo tego wciąż przoduje w dłuższych formach wideo. Długie formy wideo uwzględniają również filmy, które możesz publikować na platformach szkoleniowych. W tym przypadku najlepiej wykorzystywać profesjonalne filmy o wysokiej jakości obrazu i dźwięku.

Filmy instruktażowe, filmy szkoleniowe czy kursy online to wartościowe materiały, które zazwyczaj przynoszą największe korzyści. Nie tylko w branży beauty, ale i innych obszarach.

Tworząc film promocyjny w dłuższej formie, możesz przekazać więcej informacji, które mogą okazać się cenne dla Twoich potencjalnych odbiorców. Nie zapominajmy również o filmach eventowych, które dobrze wpływają na budowanie wizerunku, a co ważne działają długoterminowo.

Filmy produktowe można wykorzystywać w wielu celach – jako uzupełnienie opisu w sklepie internetowym, jako kampanię reklamową, a także jako prezentację Twojej oferty. Spoty reklamowe lub filmy reklamowe nadają się również na mały i duży ekran, równocześnie można je publikować w mediach społecznościowych. Filmy wizerunkowe z powodzeniem wykorzystasz na swojej stronie internetowej, do promocji w kampanii reklamowej, a także jako post w social mediach.

Wideo dla branży beauty

Nowe funkcje wdrażane przez najpopularniejsze media społecznościowe obracają się wokół wideo, dlatego też jest ono tak mocno promowane. Nie można pomijać tworzenia filmów w komunikacji marketingowej. Wideo w branży beauty nie ogranicza się tylko do postów, relacji i rolek – nie zapominajmy o YouTubie, platformach szkoleniowych, kampaniach reklamowych i stronie internetowej. Pozostałe źródła również możemy, a nawet powinniśmy wypełnić materiałami wideo.

Chcesz nagrać filmy dla swojej marki?

Chętnie pomożemy 😊

Powiązane wpisy