Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Na co zwrócić uwagę w fotografii biznesowej?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Tworzenie fotografii biznesowej wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Należy wiedzieć, w jaki sposób zbudować wokół osoby fotografowanej wizerunek profesjonalisty. W takim razie pojawia się pytanie, jak przeprowadzić sesję biznesową i na co zwrócić uwagę? Oto zasady fotografii biznesowej:

1. Rozmowa

Poznanie profesji i charakteru osoby fotografowanej to priorytet. Znacznie ułatwi to pracę podczas sesji zdjęciowej. Będziesz mógł/a się do niej odpowiednio przygotować, szukać inspiracji i dostosować scenariusz do wymagań i potrzeb Twojego Klienta.

2. Poszukiwanie inspiracji

Znasz już wymagania Twojego Klienta, wiesz czym zajmuje się w swojej pracy. Przyszła pora, aby odnaleźć odpowiadające temu przykładowe zdjęcia. Najlepiej szukać u osób z tej samej branży, co osoba fotografowana.

W tym punkcie, najważniejsze zadanie to odnalezienie sposobu na zrobienie jeszcze lepszego portretu biznesowego niż te znalezione w Internecie. Pamiętaj, że takie zdjęcie musi opowiadać jakąś historię. Może informować odbiorców o branży, w której ta osoba pracuje, przedstawiać jej pasję lub po prostu ukazywać ją jako rzetelnego i godnego zaufania człowieka.

3. Kontakt przed sesją

Na kilka dni przed sesją skontaktuj się z Klientem, aby ustalić kwestie ubioru, jakie kolory i dodatki będę odpowiednie. Jeśli decydujecie się na sesję kreatywną, byłoby doskonale włączyć do sesji kilka rekwizytów i gadżetów.

Jednak co najważniejsze, dawaj cenne wskazówki, jak osoba powinna przygotować się do sesji. Pamiętaj, że krótki sen, ciężki posiłek lub alkohol dzień wcześniej może popsuć każde zdjęcie, a model nie będzie wyglądać korzystnie.

4. Przygotuj stanowisko do fotografowania

Zanim Klient dotrze na miejsce, postaraj się odpowiednio rozmieścić lampy, ustawić parametry w aparacie. Zrobisz dobre wrażenie na Gościu i unikniesz stresu, który mógłby narastać, kiedy osoba musiałaby czekać aż przygotujesz stanowisko.

5. Fotografuj dobrym sprzętem

Jeśli decydujesz się na tworzenie zdjęć biznesowych warto posiadać sprzęt wysokiej klasy. Zwróć uwagę, że portrety biznesowe nie są wykorzystywane jedynie do social mediów czy stron internetowych, ale przydają się również do grafik na bilbordy. Wówczas taka fotografia musi być wysokiej jakości, aby wyglądała dobrze nawet na tak dużym formacie.

6. Zadbaj o pomoc asystenta

Warto mieć przy swoim boku osobę, która będzie mogła dopieścić scenerię, zwracać uwagę na szczegóły, które mogą nie zostać dostrzeżone przez Ciebie. Odstająca fryzura, zawinięty kołnierzyk – niby drobnostki, a mogą być ciężkie do usunięcia w obróbce.

7. Trzymaj inspiracje pod ręką

Na wypadek gdyby zabrakło Ci pomysłów na kolejne ujęcia, warto mieć przy sobie zebrany bank zdjęć, którymi się zainspirowałeś/aś. Być może wzbudzisz w sobie przypływ kreatywności i wymyślisz jeszcze ciekawsze kadry, a w najgorszym przypadku unikniesz niepotrzebnego stresu.

8. Zachowaj naturalne kolory

Fotografia biznesowa to nie jest typ fotografii, w którym może ponieść Cię fantazja przy obróbce. Najlepiej trzymać się podstawowych zmian, jak kontrast, jasność i ewentualne nasycenie poszczególnych kolorów.

Mamy nadzieję, że na sam początek przygody ze zdjęciami biznesowymi wskazówki okażą się dla Ciebie przydatne. Poza nimi, warto pamiętać o rozmowie z osobą fotografowaną podczas sesji. Wkładaj jak najwięcej starań, aby mogła się ona rozluźnić i zapomnieć, że stoi przed obiektywem. Jeśli zastosujesz się do powyższych zasady fotografii biznesowej, portret, który stworzysz będzie pierwszym krokiem w stronę sukcesu.

Śledź naszego bloga fotograficznego!

Dowiedz się więcej o fotografii 🙂

Powiązane wpisy