Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Jak tworzyć angażujące filmy produktowe?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Prowadzenie działań związanych z wideo marketingiem nie należy do łatwych zadań. Z jednej strony filmy produktowe oferują największe możliwości angażowania odbiorców, z drugiej zaś strony znalezienie sposobu na zwrócenie uwagi jest niewątpliwie bardzo trudne. Przedstawimy Ci zasady, które przybliżą Cię do stworzenia angażującego filmu.

Zadziwiaj i zaskakuj

Obecnie jesteśmy zasypywani komunikatami, liczba źródeł z których pozyskujemy informacje nieustannie wrasta, a co za tym idzie – coraz trudniej zatrzymać i skupić naszą uwagę na dłużej. Dlatego zainteresowanie widza w pierwszych sekundach filmu jest tak istotne. Nie ważne, czy Twój pomysł będzie śmieszny lub kontrowersyjny, ważne żeby “mówił” w języku Twojego odbiorcy.

Dopasuj komunikat do odbiorcy

W poprzednim punkcie była już o tym wzmianka. Jest to temat na tyle decydujący, że nie można go pominąć. Stworzony komunikat musi być zrozumiały, dlatego też trzeba mówić tak, aby odbiorca mógł odczytać to, co mamy na myśli. Zwróć uwagę, że inaczej będziesz formułować informację, która ma dotrzeć do grupy docelowej jaką są studenci, a zupełnie inaczej do osób, które są w wieku przedemerytalnym.

Odpowiadaj na potrzeby

Każdy zakup jest poparty jakąś potrzebą. Jeśli chcesz wywołać chęć zakupu, musisz przedstawić produkt tak, aby odpowiadał na potrzeby grupy docelowej. Korzystając z powyższych przykładów, powinieneś/aś się zastanowić, jak Twój produkt może rozwiązywać potrzeby studentów lub przyszłych emerytów.

Wybierz odpowiednie osoby

Elementem zaskoczenia może być także znana osoba. Bardzo popularnym zabiegiem stało się reklamowanie produktów przez influencerów. Zaangażowanie odbiorcy często może opierać się nie na samym produkcie, ale na osobie, która go przedstawia.

Nadal jednak nie zapominaj, że zawsze musi być to osoba wiarygodna dla grupy docelowej. Dlatego być może w Twoim wypadku, najlepszym wyborem byłaby zwykła osoba, która wzbudzi więcej zaufania od influencera. Wszystko zależy od Twojego produktu i grupy dla której został stworzony.

Wykorzystaj pełen potencjał

Udało się! Klient zainteresował się filmem, przedstawione komunikaty odpowiadają na jego potrzeby. Przyszedł moment, aby zachęcić go do działania. W filmie produktowym musisz zawrzeć informację, dzięki której zrealizujesz swój cel. Niezależnie od tego, czy chcesz informować o specjalnej ofercie czy nowym produkcie, nie zapomnij skierować klienta do wykonania oczekiwanego działania.

Powyższe rady to gwarancja uzyskania dobrego filmu. Twórz nietypowe pomysły na przedstawienie produktu i odpowiadaj na potrzeby jego odbiorców, a Twoje filmy produktowe osiągną sukces. Jeśli potrzebujesz pomocy w nagraniu skutecznego i angażującego materiału napisz do nas.

Umów się na nagranie filmu produktowego!

Zarezerwuj termin 😃

Powiązane wpisy