Filmy produktowe zyskują największą skuteczność w sprzedaży. A to wszystko za sprawą odbiorców, którzy są wzrokowcami. Właśnie na podstawie wzroku podejmujemy większość z naszych decyzji zakupowych, dlatego film produktowy jest doskonałym narzędziem, które można uzupełniać o słowa.
Popularność filmów produktowych z roku na rok wzrasta. W social media pojawiają się zakładki przeznaczone do publikacji filmów jak np. IGTV lub Watch. A także TikTok, który kryje w sobie niezaprzeczalny i ogromny potencjał sprzedaży produktów.
Kto powinien tworzyć filmy produktowe?
Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Filmy produktowe są dla każdego, kto chce osiągnąć sukces i zdobywać nowych Klientów. Niezależnie od oferowanych produktów czy usług, warto je zaprezentować na profesjonalnym filmie.
Atrakcyjny film produktowy to szansa, z której nadal korzysta mało firm. Dlatego też nie osiągają oni dobrych wyników w sprzedaży. Trzeba dostosowywać swoje działania promocyjne do panujących trendów, a w obecnych czasach są nimi filmy.
5 najważniejszych zasad przygotowania filmu produktowego
Przejdźmy zatem do części artykułu, dla której się tutaj znalazłeś/aś. Filmy produktowe nie mogą być stworzone z przypadku, i wymagają odpowiedniego przygotowania
1. Przygotuj plan
Spontaniczność jest ważna i również potrafi przynosić korzyści, jednak w tej sytuacji trzeba mieć pewność, że wszystko zostało stworzone krok po kroku na 100%.
Zanim przystąpisz do realizacji filmu opracuj szczegółowy plan, czyli po co go tworzysz, w jaki sposób będziesz go uzupełniać o komunikację spójną z Twoją marką.
Kolejnymi kwestiami, które trzeba obmyślić i opracować są te, dotyczącego samego produktu, czyli:
- jak zaprezentować produkt, i w jaki sposób o nim opowiadać?
- jakie cechy wyróżniają produkt?
- co sprawia, że Twój produkt jest wyjątkowy?
- czy produkt posiada dodatkowe opcje lub warianty, którym należałoby poświęcić osobny film?
2. Pamiętaj o grupie docelowej
Reklama, komunikacja w social mediach i filmy – każde z tych działań wymaga dopasowania do grupy docelowej. Najprościej jest stworzyć reprezentatywny obraz odbiorcy Twoich produktów, czyli persony, i dla niego tworzyć każdy z etapów produkcji filmu produktowego. Stworzenie persony pozwala wejść w skórę odbiorcy i kierować do niego odpowiednie komunikaty, które będą działać.
Oto kilka wskazówek jakie dane należy określić, aby stworzyć personę:
- wiek i płeć;
- miejsce zamieszkania;
- zawód i wykształcenie, zarobki, status cywilny;
- zainteresowania, potrzeby i problemy.
Żeby jeszcze lepiej utożsamić się z personą, można nadać jej imię i nazwisko.
3. Określ typ narracji
Sam obraz to nie wszystko, o produkcie trzeba będzie również co nieco opowiedzieć. Niewiele jest filmów produktowych, w których same ujęcia wykonały dobrą robotę. Sposób narracji odgrywa tu ogromną rolę. Istnieją 3 sposoby:
- osoba, która ma opowiadać o produkcie jest widoczna w kadrze i przedstawia produkt, tym samym dając odbiorcom poczucie, że produkt również posiada jakiś czynnik ludzki, co buduje zaufanie u odbiorców;
- w filmie prezentowane są jedynie ujęcia, a do materiału zostaje dołączony głos lektora, który opisuje najważniejsze cechy i funkcje produktu;
- połączenie obu powyższych sposobów – przeplatane ujęcia mówiącej osoby, którą widać w kadrze z ujęciami na sam produkt z głosem w tle.
4. Opracuj scenariusz
W tym punkcie należy skupić się na rozpisaniu poszczególnych scen, na jakich Ci zależy. Masz już przygotowaną treść, o której będziesz mówić w filmie. Pora zastanowić się, jak je zestawić z ujęciami.
Bierz pod uwagę wcześniejsze opracowane teksty. Film powinien być dynamiczny, dlatego staraj się stosować plan ogólny, ale również zbliżenia na produkt, które pozwolą oddać jak wygląda on w rzeczywistości.
5. Przygotuj scenerię
Nie zapominaj, że na odbiór filmu produktowego wpływa również otoczenie, w którym będzie on nagrywany. Możesz nagrywać na jednolitym tle, aby nie odwracać niepotrzebnie uwagi od tego co najważniejsze. Jednak sceneria dopasowana do produktu znacznie polepsza jego odbiór i podkreśla jego funkcje oraz cechy, np. jeśli sprzedajesz ubrania sportowe, a film nagrywasz na siłowni.
Film produktowy to materiał, który możesz maksymalnie wykorzystywać i publikować w wielu miejscach jednocześnie. Świetnie sprawdzi w social mediach oraz na stronie WWW.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy nagraniu filmu produktowego – zapraszamy do kontaktu! Przygotujemy dla Ciebie ofertę dopasowaną do Twoich wymagań i potrzeb.
Umów się na nagranie filmu produktowego!
Zarezerwuj termin na nagranie 😃