Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Jak stworzyć film produktowy?


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Filmy produktowe zyskują największą skuteczność w sprzedaży. A to wszystko za sprawą odbiorców, którzy są wzrokowcami. Właśnie na podstawie wzroku podejmujemy większość z naszych decyzji zakupowych, dlatego film produktowy jest doskonałym narzędziem, które można uzupełniać o słowa.

Popularność filmów produktowych z roku na rok wzrasta. W social media pojawiają się zakładki przeznaczone do publikacji filmów jak np. IGTV lub Watch. A także TikTok, który kryje w sobie niezaprzeczalny i ogromny potencjał sprzedaży produktów.

Kto powinien tworzyć filmy produktowe?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Filmy produktowe są dla każdego, kto chce osiągnąć sukces i zdobywać nowych Klientów. Niezależnie od oferowanych produktów czy usług, warto je zaprezentować na profesjonalnym filmie.

Atrakcyjny film produktowy to szansa, z której nadal korzysta mało firm. Dlatego też nie osiągają oni dobrych wyników w sprzedaży. Trzeba dostosowywać swoje działania promocyjne do panujących trendów, a w obecnych czasach są nimi filmy.

5 najważniejszych zasad przygotowania filmu produktowego

Przejdźmy zatem do części artykułu, dla której się tutaj znalazłeś/aś. Filmy produktowe nie mogą być stworzone z przypadku, i wymagają odpowiedniego przygotowania

1. Przygotuj plan

Spontaniczność jest ważna i również potrafi przynosić korzyści, jednak w tej sytuacji trzeba mieć pewność, że wszystko zostało stworzone krok po kroku na 100%.

Zanim przystąpisz do realizacji filmu opracuj szczegółowy plan, czyli po co go tworzysz, w jaki sposób będziesz go uzupełniać o komunikację spójną z Twoją marką.

Kolejnymi kwestiami, które trzeba obmyślić i opracować są te, dotyczącego samego produktu, czyli:

  • jak zaprezentować produkt, i w jaki sposób o nim opowiadać?
  • jakie cechy wyróżniają produkt?
  • co sprawia, że Twój produkt jest wyjątkowy?
  • czy produkt posiada dodatkowe opcje lub warianty, którym należałoby poświęcić osobny film?

2. Pamiętaj o grupie docelowej

Reklama, komunikacja w social mediach i filmy – każde z tych działań wymaga dopasowania do grupy docelowej. Najprościej jest stworzyć reprezentatywny obraz odbiorcy Twoich produktów, czyli persony, i dla niego tworzyć każdy z etapów produkcji filmu produktowego. Stworzenie persony pozwala wejść w skórę odbiorcy i kierować do niego odpowiednie komunikaty, które będą działać.

Oto kilka wskazówek jakie dane należy określić, aby stworzyć personę:

  • wiek i płeć;
  • miejsce zamieszkania;
  • zawód i wykształcenie, zarobki, status cywilny;
  • zainteresowania, potrzeby i problemy.

Żeby jeszcze lepiej utożsamić się z personą, można nadać jej imię i nazwisko.

3. Określ typ narracji

Sam obraz to nie wszystko, o produkcie trzeba będzie również co nieco opowiedzieć. Niewiele jest filmów produktowych, w których same ujęcia wykonały dobrą robotę. Sposób narracji odgrywa tu ogromną rolę. Istnieją 3 sposoby:

  • osoba, która ma opowiadać o produkcie jest widoczna w kadrze i przedstawia produkt, tym samym dając odbiorcom poczucie, że produkt również posiada jakiś czynnik ludzki, co buduje zaufanie u odbiorców;
  • w filmie prezentowane są jedynie ujęcia, a do materiału zostaje dołączony głos lektora, który opisuje najważniejsze cechy i funkcje produktu;
  • połączenie obu powyższych sposobów – przeplatane ujęcia mówiącej osoby, którą widać w kadrze z ujęciami na sam produkt z głosem w tle.

4. Opracuj scenariusz

W tym punkcie należy skupić się na rozpisaniu poszczególnych scen, na jakich Ci zależy. Masz już przygotowaną treść, o której będziesz mówić w filmie. Pora zastanowić się, jak je zestawić z ujęciami.

Bierz pod uwagę wcześniejsze opracowane teksty. Film powinien być dynamiczny, dlatego staraj się stosować plan ogólny, ale również zbliżenia na produkt, które pozwolą oddać jak wygląda on w rzeczywistości.

5. Przygotuj scenerię

Nie zapominaj, że na odbiór filmu produktowego wpływa również otoczenie, w którym będzie on nagrywany. Możesz nagrywać na jednolitym tle, aby nie odwracać niepotrzebnie uwagi od tego co najważniejsze. Jednak sceneria dopasowana do produktu znacznie polepsza jego odbiór i podkreśla jego funkcje oraz cechy, np. jeśli sprzedajesz ubrania sportowe, a film nagrywasz na siłowni.

Film produktowy to materiał, który możesz maksymalnie wykorzystywać i publikować w wielu miejscach jednocześnie. Świetnie sprawdzi w social mediach oraz na stronie WWW.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy nagraniu filmu produktowego – zapraszamy do kontaktu! Przygotujemy dla Ciebie ofertę dopasowaną do Twoich wymagań i potrzeb.

Umów się na nagranie filmu produktowego!

Zarezerwuj termin na nagranie 😃

Powiązane wpisy