Promowanie zdjęć w Internecie jest niezwykle istotne. Można powiedzieć – nie ma Cię w social mediach, nie istniejesz.
Udostępnianie swoich zdjęć jest szansą na zdobycie nowych Klientów oraz wzbudzenie zainteresowania wokół Twojej twórczości. Darmowa reklama z której powinieneś skorzystać jak najszybciej.
Od czego rozpocząć promowanie zdjęć w Internecie i gdzie to robić?
Prywatny Facebook
Skoro posiadasz już własne konto na Facebooku, to najprościej będzie zacząć reklamę zdjęć właśnie od niego. Promowanie zdjęć wśród znajomych jest równie ważne, bo może to oni będą Twoimi pierwszymi klientami. Nawet jeśli sami nie skorzystają z Twoich usług, istnieje szansa, że polecą Cię swoim znajomym.
Strona internetowa
To twoja najważniejsza wizytówka, nie tylko musisz dbać o regularne udostępnienie zdjęć, ale również, aby były możliwie jak najlepsze. Jeśli nie jesteś przekonany do którejś z fotografii, po prostu jej nie pokazuj.
Nie zapominaj, że potencjalni Klienci, którzy wchodzą na Twoją stronę muszą mieć pełen zarys Twojej oferty. Jeśli nie dostaną interesujących ich informacji, mogą się z Tobą nie skontaktować, a ty stracisz Klienta.
Fanpage na Facebooku
Podobnie jak w przypadku strony internetowej, zanim zaczniesz się promować, musisz pamiętać o uzupełnieniu wszystkich istotnych informacji. Przygotuj bazę kilku postów, tak aby odbiorcy, którzy już trafią na Twój fanpage mieli jaką bazę treści. Jeśli nic na nim nie znajdą, już do niego nie wrócą.
Jeśli spełniłeś powyższe kwestie, możesz udostępnić fanpage dla swoich znajomych i zaprosić ich do polubienia, takim sposobem w ciągu jednego dnia możesz zdobyć kilkuset obserwujących.
Dbaj o regularne udostępnianie zdjęć i zainteresuj osoby obserwujące Twój fanpage, zadawaj pytania i zachęć ich do interakcji. Tym dodatkowo sprawisz, że Twoje posty będą się wyświetlać częściej.
Prowadzenie konta na Instagramie w dobie social mediów jest równie ważne, co prowadzenie konta na Facebooku.
Coraz więcej firm swoją działalność promuje na Instagramie, co jest niewątpliwym znakiem, że reklama tam działa.
Skup się na spójności zdjęć, które udostępniasz, to one są pierwszą rzeczą, na którą odbiorca zwróci uwagę po wejściu na Twoje konto. Twoja w tym rola, czy go zatrzymasz czy skutecznie odstraszysz.
Korzystaj z hashtagów, niekoniecznie tych najpopularniejszych. Ważne żeby jak najwierniej oddawały to co znajduje się na zdjęciu. Jeśli skorzystasz z hashtagu, którego używa mniejsze grono osób, zwiększysz szansę, że po wejściu w niego, Twoje zdjęcie pojawi się na wysokiej pozycji.
Grupy fotograficzne i lokalne na Facebooku
Najwięcej osób, które interesują się tematem fotografii możesz odnaleźć właśnie na grupach tematycznych. Udostępniając tam swoje zdjęcia, na pewno wzbudzisz zainteresowanie i zwiększysz liczbę obserwujących. Szansa na nowe zlecenia się zwiększa.
Reklamą Twoich zdjęć, nie musi być tylko i wyłącznie ich udostępnianie, ale zarówno komentowanie zdjęć innych. To też jest sposób na polubienie Twojego fanpage’a.
Korzystaj także z publikowania zdjęć na grupach lokalnych. Osoby, które mieszkają w pobliżu Ciebie i zobaczą Twoje zdjęcia, chętniej zdecydują się na skorzystanie z Twoich usług.
Wszystkie zdjęcia, które udostępnisz będą Twoją niekończącą się reklamą. Dlatego nie tylko istotne jest gdzie będziesz się promować, ale i jak. Kreuj swój własny styl i stawiaj na spójność, aby odbiorcy patrząc na zdjęcie wiedzieli, że należy ono do Ciebie.
Jeśli chcesz zdobyć więcej informacji o promowaniu własnych usług online, sprawdź nasz artykuł: Marketing dla fotografa – jak prowadzić działania promocyjne online?
Śledź naszego bloga fotograficznego!
Dowiedz się więcej o fotografii 🙂