Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Fotografia produktowa – 5 najważniejszych ujęć na drodze do sukcesu


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

W tym artykule skupimy się na kilku ujęciach, które są w stanie najlepiej zobrazować odbiorcom rzeczywisty wygląd produktu. W fotografii produktowej utarło się już kilka kadrów, i to one są najczęściej stosowane, przez co można wywnioskować, że są skutecznymi sposobami przedstawienia.

Dla wiernego oddania wyglądu produktu, dobrze jest go sfotografować z kilku różnych perspektyw. Ma to przede wszystkim na celu ukazanie tekstury, rozmiaru oraz detali. Jeśli fotografujesz produkty do sklepów online, sprawdź jakich kadrów nie możesz pominąć.

1. Punkt widzenia ludzkiego oka

Tego ujęcia chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Podstawowy kadr, gdzie aparat znajduje się na poziomie fotografowanego obiektu. Oglądając takie zdjęcie, widzimy produkt w jego najprostszej perspektywie, z poziomu naszego wzroku.

Choć niewątpliwym minusem jest, to że produkt będzie się wydawał po prostu płaski.

2. Ujęcia pod kątem

Równie często stosowany kadr, zwłaszcza gdy produkt, któremu robimy zdjęcia, najczęściej jest widziany przez człowieka właśnie z tej perspektywy. Ujęcia pod kątem 45 stopni eksponują nieregularną fakturę przedmiotu, nadając jej trójwymiaru. Tym samym, sprawiając wrażenie, że odbiorca znajduje się ponad obiektem.

To ujęcie będzie przeważnie stosowane w fotografii kulinarnej, naturalnie przedstawiając nasz punkt widzenia.

3. Zdjęcie z góry

Perspektywa z lotu ptaka, najczęściej stosowana w aranżowanych zdjęciach pod social media, lecz nie ulega wątpliwości, że tak samo skuteczna co pozostałe. Inaczej nazywana również fotografią typu flatlay.

Fotografia flatlay daje nieograniczone możliwości tworzenia kompozycji, i pewnie z tego powodu jest tak często stosowana. Można przedstawiać produkt wraz z dodatkami, bądź rekwizytami albo ukazać całą kolekcję.

4. Fotografia makro

Czyli zdjęcia detali. Wyodrębnienie szczegółów odrywa dużą rolę podczas fotografowania produktów. Jest to szansa, by ukazać odbiorcy produkt z najlepszej strony, fotografując np. ozdobny element lub ciekawe zdobienie, wszystko to, co może skłonić do zakupu.

Najważniejszą rolę odegra tu profesjonalny sprzęt, aby przedstawiane detale wyglądały na większe niż są w rzeczywistości.

5. Zdjęcia obrotowe

Nic nie zobrazuje nam przedmiotu, tak jak to można zrobić za pomocą zdjęć 360 stopni. Produkt prezentowany w takiej formie, daje potencjalnemu Klientowi możliwość obejrzenia produktu z każdej strony oraz pod wieloma kątami, zanim dokona zakupu. Tym samym, taki system będzie po prostu atrakcyjny i estetyczny dla osób przeglądających stronę.

Można więc stwierdzić, że zdjęcia 360 zastępują wszystkie powyższe ujęcia. Wymagają one oczywiście odpowiedniego sprzętu, jakim jest obrotnica.

Podsumowanie

Dla osiągnięcia wzrostu sprzedaży ważnym elementem na drodze sprzedaży, jest pokazanie Klientowi produktu z wielu perspektyw, aby posiadał jak najwierniejszy obraz tego, jak obiekt wygląda naprawdę. Niech te cztery kadry (poza zdjęciami 360), będą dla Ciebie wyznacznikiem do kreowania jeszcze lepszych ujęć, które będą przynosić korzyści.

Śledź naszego bloga fotograficznego!

Dowiedz się więcej o fotografii 🙂

Powiązane wpisy