Scroll to top
© 2020 | Projekt i wykonanie: Rafał Daniecki
Udostępnij

Fotografia dla e-commerce


Blog fotograficzny i wideo | Studio fotograficzne i filmowe | .gold studio

Ludzie identyfikują świat za pomocą wzroku, jest takim, jakim go widzą. Tak samo jest w przypadku zakupów online, dlatego najważniejsze jest to, co klient zobaczy. Od nas zależy, jak przedstawimy nasz produkt, i jak w późniejszym etapie będzie on odbierany. Nie tylko zdjęcia, ale również grafiki są skuteczne we wzbudzeniu emocji, dlatego obrazy stanowią świetne narzędzie na drodze sprzedaży. W czasach, kiedy życie przeniosło się do Internetu, niezbędne jest poprawne wykonywanie zdjęć produktu. Poprawnie wykonana fotografia dla e-commerce przyciąga odpowiednich klientów, opowiada historię oraz podnosi jakość sklepu.

W przeciwnym razie, tylko zniechęcisz potencjalnych Klientów, którzy już znaleźli się na Twojej stronie, do zakupu. Jak więc wykonywać zdjęcia i na co zwrócić uwagę, żeby zatrzymać odbiorców i zachęcić ich do zakupu?

Wypracuj styl przedstawienia produktów

Jeśli to tylko możliwe, najlepiej wykonać zdjęcia wszystkich produktów podczas jednej sesji. Dlaczego? Generalnie jest to klucz do utrzymania spójności obrazów. W sytuacji, gdy kolejne zdjęcia są wykonywane w innym terminie, dobrym nawykiem jest prezentowanie go na tym samym tle oraz z tej samej perspektywy. Zakładając, że fotografowanym produktem są ubrania, w dodatku na modelce, dobrze jest podjąć z nią stałą współpracę i pokazywać zdjęcia tylko z jej udziałem.

Nie polegaj tylko na swoim pomyśle, inspiruj się pracą innych. Zacznij od zapoznania się ze sposobami prezentacji produktów innych firm z branży.

Nie zapominaj o potrzebnym sprzęcie

W kwestii robienia zdjęć nie sam aparat jest ważny, pamiętaj o doborze właściwego obiektywu,
w zależności od produktu, którego będziesz fotografować. Fotografowanie przy użyciu odpowiedniego obiektywu i odległości pomaga zachować właściwe proporcje na zdjęciu.

Statyw to ratunek przed poruszonymi zdjęciami. Nie fotografuj „z ręki”, eliminując ryzyko drgań, zyskujesz pewność, że każde zdjęcie wyszło ostre, a kolejne kadry nie poszły na marne.

Jasne i wyraziste zdjęcia przyciągają wzrok, dlatego zwracaj uwagę również na oświetlenie. Wybierz takie, które równomiernie rozprasza światło, nie jest ostre i sprawia, że padające cienie są miękkie – należy jednak pamiętać, że miękkie oświetlenie ma tendencję do tłumienia kolorów.

Robiąc zdjęcia – stosuj się do podstaw fotografii

Być może na co dzień nie stosujesz się do zasad fotografii, jednak w tym przypadku reguły te, odnajdują zastosowanie. Niezwykle ważne jest stosowanie poprawnej kompozycji – bo to od niej zależy, gdzie powędruje wzrok odbiorcy, oglądającego zdjęcie Twojego produktu.

Miej na uwadze tło, które wchodzi w zakres kadru, to że znajduje się na drugim planie, wcale nie oznacza, że nie jest w stanie odwrócić wzroku Klientów od głównego produktu.

Fotografuj na wysokich wartościach przysłony, aby wszystkie detale były ostre i wyraźne, odzwierciedlając rzeczywisty wygląd produktu.

Obróbka zdjęć dla lepszego efektu

Nawet jeśli użyłeś właściwego oświetlenia i profesjonalnego sprzętu, proces tworzenia jeszcze się nie zakończył. Mimo tego, że Twoje zdjęcia już wyglądają dobrze, nie zaszkodzi przynajmniej sprawdzić, czy jest coś, co możesz zrobić, aby wyglądały jeszcze lepiej. Choćby upewniając się, że zdjęcia są podobnej jasności oraz na jednolitym tle.

Jak widzisz, fotografia w branży e-commerce odgrywa niezwykle istotną rolę. Mam nadzieję, że ten artykuł zainspiruje Cię do wzmożenia wysiłków i tworzenia lepszych oraz bardziej przemyślanych zdjęć produktów!

Śledź naszego bloga fotograficznego!

Dowiedz się więcej o fotografii 🙂

Powiązane wpisy