Budowanie pozytywnego wizerunku firmy, dodatkowo takiego, który wyróżnia się spośród konkurencji to niezwykle trudne zadanie. Czasem niewielki ruch potrafi zaważyć na tym jak postrzegają nas inni. Aby zadbać o własny odbiór, wiele firm decyduje się na filmy wizerunkowe, których zadaniem jest ten wizerunek poprawić.
Czym jest film wizerunkowy?
Film wizerunkowy to nic innego, jak wizytówka marki zamknięta w materiale wideo. Za pomocą filmu Twoja firma może przedstawić swoje najważniejsze wartości, czym kieruje się w codziennych działaniach. Zadaniem filmu wizerunkowego jest podkreślenie Twojego profesjonalizmu oraz rzetelności, jednocześnie skupiając się na atrakcyjnym obrazie, który będzie przyjemny w odbiorze dla widza.
To Twoja szansa na kreowanie pozytywnego odbioru oraz wzbudzenie zainteresowania usługami w kreatywny i niecodzienny sposób. Z takiego rozwiązania korzysta wiele firm, teraz przyszła kolej na Ciebie.
Filmy wizerunkowe – na wiele sposobów
Możesz budować wizerunek firmy również poprzez inne rodzaje filmów. Każdy film, w którym przedstawiasz informacje o swojej firmie, nawet minimalnie wpływa na jej wizerunek. Pierwszym z nich może być film korporacyjny, czyli materiał, który w głównej mierze opiera się na ukazaniu pracowników oraz ich pracy. Innym rozwiązaniem jest film rekrutacyjny, w tym przypadku zyskujesz dwie korzyści: pozyskanie nowego pracownika oraz budowanie profesjonalnego wizerunku w oczach odbiorców.
O czym pamiętać podczas tworzenia filmu wizerunkowego?
Od czego rozpocząć nagrywanie filmu wizerunkowego? Po pierwsze i najważniejsze, jeżeli Twoim wyznacznikiem jest zaprezentowanie się w sposób profesjonalny, w taki też sposób musisz zostać nagrany film. Zadbaj o wysokiej jakości sprzęt i ludzi, którzy zajmą się kwestiami technicznymi. Jeśli szukasz ekipy, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą studia nagraniowego.
Skoro już wiesz, kto będzie nagrywał Twój film, pora przejść do kolejnego kroku. Koncepcja oraz rozpisanie scenariusza to ważny element – pomaga on nie tylko w odpowiednim przebiegu nagrań, ale również zawarciu w nich najważniejszych informacji, które chcesz przekazać.
Wspomnieliśmy już wcześniej, że kreowanie wizerunku może odbywać się za pomocą różnych filmów – warto wspomnieć, że różne mogą być również cele.
Przed nagraniem musisz określić cel, która miałby zostać osiągnięty za pomocą nagrania filmu wizerunkowego. Celem może być:
- budowanie silnego wizerunku,
- poprawa obecnego wizerunku,
- pozyskanie kreatywnych i rzetelnych pracowników,
- wzbudzenie zainteresowania prowadzonych usług lub sprzedawanych produktów,
- przedstawienie funkcjonowania firmy,
- zaprezentowanie wartości oraz misji firmy,
- budowanie relacji z odbiorcami.
Aby komunikat był skuteczny, trzeba odpowiednio dobrać do niego grupę docelową. Dlatego musisz wiedzieć do kogo kierujesz film. Zastanów się, kim jest potencjalny odbiorca, w jakim jest wieku, czym się zajmuje, w jaki sposób Twoja oferta może odpowiadać na jego potrzeby.
Gdzie publikować film wizerunkowy?
Działania online są obecnie kluczem do sukcesu i pozyskania nowych klientów oraz pracowników i uzyskania pozytywnego wizerunku. Dlatego budowanie wizytówki powinieneś/aś rozpocząć w Internecie. Film wizerunkowy możesz publikować we wszystkich mediach społecznościowych lub jako reklama. Rewelacyjnym pomysłem będzie umieszczenie go na stronie WWW, tak aby każdy odbiorca, który na nią trafi mógł go zobaczyć.
Pewnie niejednokrotnie zdarzyło Ci się obejrzeć film wizerunkowy właśnie w siedzibie firmy. Możesz wyświetlać go w recepcji lub innym miejscu, do którego trafiają wszyscy Twoi goście.
Wizerunek to podstawa sukcesu Twojej firmy. Jeśli nie oferujesz atrakcyjnych cen, a Twoje produkty lub oferta nie posiadają niezwykłych korzyści, to właśnie filmy wizerunkowe mogą pomóc Ci osiągnąć zamierzone cele – pozyskać klienta, zdobyć wartościowych pracowników i zbudować silny wizerunek.
Chcesz nagrać film wizerunkowy?
Zarezerwuj termin na nagranie!