Treści w social media nie ograniczają się tylko do tekstu czy grafiki. Bardzo popularne są filmy, a zdobywają one nawet 10-krotnie większe zaangażowanie niż pozostałe treści. Z tego artykułu dowiesz się wielu ważnych kwestii, jakie pozytywne aspekty kryje wideo w social media oraz w jaki sposób je promować i jak odpowiednio przygotować się do nagrania filmu promocyjnego.
Co możesz zyskać dzięki publikacji filmów w social media?
Publikowanie filmów w social media kryje w sobie szereg korzyści. Co więcej te korzyści można uzyskać na wiele różnych sposobów. Filmy oraz social media to doskonałe połączenie, sprawdź jego zalety.
Szerokie możliwości
Publikować filmy możesz w wielu różnych formatach. Możesz wykorzystywać do tego live’y, relację lub po prostu post z zamieszczonym filmem. Wybór należy do Ciebie, dzięki czemu publikowany film możesz dostosowywać do własnych możliwości.
Duże zainteresowanie
Znaczna większość użytkowników social mediów wybiera obejrzenie filmu, aniżeli przeczytanie treści posta. Co więcej, prawie każdy z nas ogląda przynajmniej jeden film dziennie. Od razu nasuwa się wniosek, że publikacja filmów to niemal gwarantowany sukces.
Wyczerpujący przekaz
Kiedy pokazujesz odbiorcom film, oddziałujesz na dwa zmysły – wzroku i słuchu. Taka możliwość jest ogromnym plusem. Możesz mówić do odbiorcy, a jednocześnie pokazywać produkt lub przedstawiać jego funkcje, dzięki czemu przekaz jest kompletny. A Ty wykorzystujesz maksymalny potencjał, który kryją filmy. Każdy z nas wybrałby obejrzenie 30-sekundowego filmu, zamiast przeczytania kilkustronicowego tekstu, a obie te formy mogą nieść ze sobą dokładnie taką samą wyczerpującą informację.
Tania reklama
Publikowanie wideo w social media jest całkowicie darmowe, dlatego jedyne koszty jakie będziesz musiał/a ponieść to te związane z realizacją samego nagrania (zakup sprzętu lub usługi studia nagrań). Dzięki filmom możesz docierać do szerokiego grona odbiorców w szybkim tempie.
Jak wypromować film w social media?
Skoro poznałeś/aś już korzyści, które kryją filmy wideo w social media. W takim razie możemy przejść do kolejnego punktu, jakim jest ich promowanie.
Pierwszym portalem, który kojarzy się z filmami jest YouTube oczywiście. Jednak bez najmniejszych problemów możesz publikować je na Facebooku czy Instagramie, które równie dobrze dystrybuują materiały wideo, o czym doskonale świadczy pojawienie się zakładek “Watch” oraz “IGTV”. Jednak unikaj powielania tego samego filmu na każdej z tych stron.
Zanim pokażesz cały film, najpierw dawaj swoim odbiorcom sneak peek, czyli taką krótką zapowiedź. Co bardzo istotne, nie powinien on ukazywać wszystkiego, najważniejsze, aby budził zainteresowanie i ciekawość. Wszystkie istotne informacje zawrzesz w finalnej wersji, zapowiedź może jedynie sugerować o czym będzie film.
Realizuj ciekawe pomysł i baw się różnymi formami. W taki sposób utrzymasz relację z odbiorcami, dzięki którym promujesz swój film. Bardzo popularną metodą stosowaną przez influencerów jest film typu “Pytania i Odpowiedzi”. W takim filmie możesz przekazać wiele istotnych informacji, a mimo to będzie on służył Twoim odbiorcom jako rozrywka.
Nie zapomnij o tym podczas realizacji filmu
Publikacja wideo w social media to dobry pomysł, dzięki któremu można zdobyć duże zasięgi. Nie oznacza to jednak, że nic nie może pójść źle. Jak każde działanie, również nagranie filmu powinno być poprzedzone przygotowaniem odpowiedniego planu.
Plan można rozpisać w kilku prostych krokach.
Po pierwsze, zdecyduj gdzie dokładnie będziesz publikować film. Jest to ważne ponieważ, social media akceptują pionową oraz poziomą orientację filmu. Warto dostosować ten punkt do miejsca publikacji.
Po drugie, od miejsca publikacji będzie zależeć również długość filmu.
- Film publikowany w poście na Instagramie nie może przekraczać 60 sekund, natomiast film do IGTV maksymalnie może mieć 15 minut (w przypadku przesyłania poprzez urządzenie mobilne) lub 60 minut (w przypadku przesyłania z Internetu).
- Filmy publikowane w Aktualnościach na Facebooku nie mogą przekraczać 240 minut (maksymalny rozmiar to 4GB). W przypadku zakładki Watch sytuacja nieznacznie się zmienia – długość filmu może wynosić 240 minut, jednak jego maksymalna waga to 10 GB.
Po trzecie, przygotuj koncepcję nagrania. Będziesz mieć pewność, że nic nie zostało pominięte, ani niedopowiedziane.
Po czwarte, jeśli któreś z materiałów okażą się nieudany, ktoś się przejęzyczył lub zaśmiał. Nie pozbywaj się ich. Takie urywki idealnie sprawdzą się do stworzenia making-offa. Dasz poczucie swoim odbiorcom, że nie jesteś maszyną, która zna tekst na pamięć. Taki film zdecydowanie zyska na autentyczności i naturalności.
Po piąte, przygotuj scenariusz, w którym Twoim największym celem będzie zainteresowanie pierwszym przekazem. Najlepiej w pierwszych sekundach materiału wideo. Jeśli tego nie zrobisz, stracisz widza.
Poznałeś/aś już podstawowe zasady tworzenia filmów pod social media. Wiesz, że filmy kryją w sobie ogromny potencjał, którego Ty jeszcze nie wykorzystujesz, a zatem do dzieła. To odpowiedni czas, aby wdrożyć wideo marketing do swoich działań w Internecie.
Jeśli zależy Ci na profesjonalnych materiałach wideo i potrzebujesz pomocy w ich realizacji – zapraszamy Cię do kontaktu! Oferta naszego studio nagrań na pewno sprosta Twoim oczekiwaniom i wymaganiom.
Umów się na nagranie filmu!
Zarezerwuj termin 😃