Reklama oparta na opowiadaniu historii zyskuje szerokie grono zwolenników. Kiedy przedstawiamy nasz produkt za pomocą opowiadania, wówczas zdobywamy zainteresowanie odbiorcy. Tak właśnie działa skuteczna reklama. Ludzi interesuje historia, nie długie monologi, dlaczego produkt jest wart zakupu. Filmy storytellingowe pełnią funkcję reklamy opartej na historii.
Czym jest storytelling?
Storytelling jest określany jako marketing narracyjny. Służy do budowania relacji i więzi z odbiorcami, opowiadając historię o produktach. Bez wątpienia film storytellingowy jest reklamą przynoszącą efekty, dlatego też można nazwać go narzędziem marketingowym.
Jak stworzyć skuteczny storytelling?
Skuteczny film storytellingowy jest oparty na przemyślanym scenariuszu. Niezbędne jest opracowanie fabuły, bez tego ciężko będzie uzyskać satysfakcjonujący efekt, a tym samym – wzbudzić zainteresowania odbiorców. Przygotowaliśmy dla Was 5 punktów, w których podpowiadamy, jak stworzyć skuteczny film storytellingowy.
1. Stwórz silną narrację
Twoja historia musi być spójna, na każdym z jej etapów. Od rozpoczęcia, przez rozwinięcie, w którym narasta napięcia, aż do rozwiązania akcji. Jest to przebieg wydarzeń, do którego zostaliśmy przyzwyczajeni, dlatego też śledzenie historii przez widzów utrzymuje się do końca.
2. Pamiętaj kim są Twoi odbiorcy
Wiedza na temat grupy docelowej to temat, który przewija się we wszystkich zakresach marketingu. Nawet jeśli nie jesteś marketerem, musisz wiedzieć, kim są Twoi klienci. Jest to tak istotna informacja, ponieważ wiedząc, do kogo kierujesz przekaz, łatwiej jest formułować konkretne komunikaty. Poświęć czas, aby lepiej poznać swojego typowego klienta i wykorzystaj tę wiedzę, aby zbudować skuteczną narrację.
3. Odwołuj się do emocji
Najskuteczniejsze reklamy to takie, które oddziałują na emocje. Podczas tworzenia scenariusza, zastanów się na tym, jakie emocje ma przekazywać film storytellingowy. Wybierz jedno uczucie, które ma wzbudzić Twój film i z każdą sceną dąż do tego, aby właśnie taki efekt osiągnąć.
4. Nie skupiaj się na słowach
Nie mów, tylko pokazuj – w taki sposób możesz wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie i przeprowadzić odbiorcę przez cały film. Zauważ, że w sytuacji, kiedy ktoś trafi na Twój film w social media, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że obejrzy go bez dźwięku. I właśnie dlatego lepiej skupić się na wizualnej stronie wideo. Angażujący film obroni się sam, nawet jeżeli nie zostanie w nim wypowiedziane ani jedno słowo.
5. Im krócej, tym lepiej
Kolejna lekcja prosto z social mediów. Weź przykład z fenomenu Tik Tok’a, aby opowiedzieć ciekawą historię wystarczy kilkanaście sekund materiału. Aby stworzyć skuteczny film storytellingowy nie potrzebujesz kilku godzin, ten czas lepiej przeznaczyć na przygotowanie kreatywnego scenariusza.
Każda firma i marka posiada swoja wyjatkową historię do opowiedzenia. Jedyne co trzeba zrobić to zaplanować, jak ograć tę opowieść. Filmy storytellingowe zyskują tak duże zaangażowanie, bo wzbudzają w nas uczucia. Dokładnie tak samo jest w przypadku filmów, które trafiają na duży ekran.
Jeżeli chcesz reklamować swój produkt właśnie za pomocą filmu storytellingowe to już teraz zapraszamy Cię do kontaktu! Napisz do nas i poproś o ofertę!