Wraz z nadejściem pracy i edukacji zdalnej rozpoczęła się era webinarów. Spotkania i szkolenia stacjonarne zostały ograniczone, a ich miejsce godnie zajęły webinary. Odbiorcy chętnie biorą udział w takich wydarzeniach, z kolei organizatorzy mogą czerpać z tej możliwości konkretne korzyści. Zastanawiasz się, dlaczego warto robić webinary? Zostań z nami i poznaj 7 powodów, dzięki którym odkryjesz potencjał webinarów!
Co to jest webinar?
Rozpocznijmy od podstaw i odpowiedzmy sobie na pytanie: co to jest webinar? Webinar jest to seminarium internetowe, czyli zdalne spotkanie w wirtualnym pokoju. Może przybierać różne formy np. szkoleniowe, bądź informacyjne. Odbywa się w czasie rzeczywistym. Webinar może mieć kilku organizatorów, którzy mogą jednocześnie czuwać nad przebiegiem webinaru.
Dlaczego warto robić webinary?
Jeżeli rozważasz organizację webinaru, musisz poznać korzyści, które możesz osiągnąć przy jego pomocy. Sprawdź, co możesz osiągnąć, dzięki webinarom.
Angażująca forma kontaktu
Jedną z głównych zalet webinaru jest możliwość rozmowy organizatorów z uczestnikami. Obie strony mogą korzystać z mikrofonu lub czatu, a tym samym mają szansę lepiej się poznać i wymieniać spostrzeżeniami. Ta możliwość jest dodatkowym atutem spotkania internetowego, dzięki czemu może on zyskać na precyzyjnym i treściwym przekazie, który jest dostosowany do grupy docelowej.
Generowanie leadów
Organizując spotkania internetowe w łatwy sposób możesz tworzyć bazę adresów email. W końcu uczestnicy Twojego webinaru mogą być odpowiednimi osobami, do których będziesz wysyłać kolejne komunikaty np. o uruchomieniu sprzedaży produktu lub zapisach na kolejny webinar.
Budowanie wizerunku eksperta
Webinar to doskonała okazja do prezentacji swojej wiedzy i doświadczenia. Uczestnicy zapamiętają Cię takim, jakim im się pokażesz. Organizacja webinaru wymaga dobrego przygotowania, ale dla korzyści, które nam przyniesie, warto się poświęcić.
Cenne informacje
Osoby uczestniczące w webinarze liczą, że to spotkanie dostarczy im wiadomości, których potrzebują. Jednak jest to obustronna wymiana, choć Twoi odbiorcy mogą nie mieć takiej świadomości. Uczestnicy, a raczej ich pytania, są skarbnicą inspiracji na kolejne webinary. Skup się na wątpliwościach i problemach, z którymi się zmagają – jest to dla Ciebie duża podpowiedź i droga do dalszego działania.
Szansa na sprzedaż
Organizacja webinaru to także trafna okazja do sprzedaży. Skoro uczestnicy zainteresowali się tematem spotkania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresuje ich również Twój produkt lub usługa. Kiedy mogą się poznać podczas spotkania, skracają dystans, a wówczas łatwiej jest im podjąć decyzje zakupowe. Możesz zaoferować im specjalny kod rabatowy lub terminowy dostęp do szkolenia czy e-booka.
Budowanie relacji
Poprzez webinary możesz umocnić relację z obecnymi klientami. Wyślij im newsletter ze specjalnym zaproszeniem na webinar, tym samym podkreśl, że to wydarzenie jest organizowane jedynie dla nich. W takiej sytuacji, nie tylko wartość webinaru jest cenna dla odbiorcy, ale również to, że czują się wyróżnieni. Utrzymywanie trwałych relacji z osobami, które stały się już Twoimi klientami jest równie ważne, co ich pozyskiwanie.
Szerokie grono odbiorców
Webinary, w porównaniu do stacjonarnego szkolenia czy spotkania, mają większe możliwości organizacyjne. Spotkanie internetowe pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, a uczestnikiem może być każdy niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajduje. Jedynym ograniczeniem jest dostęp do Internetu.
Potrzebujesz wsparcia przy organizacji webinaru?
Jesteśmy po to, aby Ci pomóc 🙂