Komunikacja wewnętrzna, a raczej jej jakość, przekłada się na funkcjonowanie poszczególnych działów w firmie, a także sprzyja sprawnej współpracy pomiędzy nimi. Stosowanie wideo jako formę komunikacji, zwiększa jej skuteczność, ale również przysparza wielu innych korzyści. Dowiedz się, dlaczego warto włączyć wideo w komunikacji wewnętrznej?
Wideo w komunikacji wewnętrznej – korzyści
Za tą nowoczesną formą komunikacji kryje się wiele korzyści. Obecnie jest to rzadko wykorzystywana możliwość, mimo tego warto przyjrzeć się jej bliżej, bo może będzie ona dla Ciebie atrakcyjnym rozwiązaniem.
Angażowanie i wzbudzanie zainteresowania
Komunikat w formie wideo jest o wiele lepiej przyswajany przez odbiorców, aniżeli duża ilość tekstu. Przekazując pracownikom film możesz wzbudzić ich zainteresowanie, a to poprawi komunikację wewnątrz zespołu. Film umożliwia większe angażowanie pracowników.
Nawet prezentowanie statystyk lub danych na filmie staje się o wiele ciekawsze, a zatem lepiej utrwalone przez osoby, które je oglądają.
Poczucie personalizacji
Nagrany materiał wideo jest o wiele lepiej odbierany niż zwykły mail. Taka forma przekazu daje poczucie personalizacji, którego brakuje w przypadku maila czy innej wiadomości tekstowej, gdyż tak naprawdę nie mamy pewności, kto faktycznie jest jej nadawcą. Oglądając film dokładnie widzimy osobę, od której kierowany jest komunikat. Takim sposobem zwiększamy autentyczność komunikacji.
Efektywne przyswajanie informacji
Atrakcyjna forma przekazu przekłada się na szybsze i skuteczniejsze przekazywanie informacji. Wdrażając wideo w komunikacji wewnętrznej masz większą pewność, że będzie on odtworzony, być może nawet ponownie, a to przekłada się na lepsze zapamiętanie tego, co chcesz przekazać współpracownikom.
Oszczędność czasu
Przykładowo szkolenie nowych pracowników w formie wideo przełoży się na oszczędność czasu w Twojej firmie, gdyż możesz je wykorzystywać wielokrotnie. Jednorazowy wkład, który poświęcisz na przygotowanie filmu będzie pracował dla Ciebie latami, dopóki nie zostaną wdrożone zmiany, które będą wymagać stworzenia nowych treści w filmie.
Tym samym informacje zawarte w filmie łatwiej jest przekazać niż umawiać się na rozmowę z każdym z pracowników na spotkanie.
Mierzalność komunikacji
W przypadku filmów o wiele łatwiej jest kontrolować dotarcie przekazywanych informacji. Jeżeli wykorzystujesz do tego dedykowane platformy lub prywatne sieci komunikacji, możesz mieć możliwość nie tylko sprawdzenia kto zobaczył daną wiadomość, ale również jaki czas poświęcił na zapoznanie się z nią. W odwrotnym przypadku, gdy pracownik otrzymuje maila, nie masz pewności, że zapoznał się z jego treścią.
Dlaczego warto włączyć wideo w komunikacji wewnętrznej?
Wykorzystywanie wideo w komunikacji wewnętrznej jest uniwersalną metodą, która pozwala na przekazywanie wielu informacji, danych i komunikatów. Zapewnia to pewną swobodę, gdyż wówczas nie stwarza potrzeby regularnych spotkań z pracownikami, a jedynie przekazywanie im ważnych spraw w formie wideo do odtworzenia w dowolnym momencie.
Chcesz nagrać film dla swojej firmy?
Zapytaj nas o wolny termin na sesję nagraniową 😊