Wiele z Was zastanawia się, ile kosztuje film reklamowy? Mimo tego, że pytanie wydaje się być proste, to trudno jest na nie jednoznacznie odpowiedzieć. Realizacja filmu reklamowego opiera się na wielu składowych, które mają wpływ na jego cenę.
Zanim przejdziemy dalej, warto zwrócić uwagę na każdy etap tworzenia filmów. Film reklamowy nie ogranicza się jedynie do nagrania materiału wideo. Jest to praca montażysty, od którego zależy efekt końcowy. To także dobór muzyki i selekcja ujęć, a przed nagraniem – dostosowanie oświetlenia i dźwięku. Produkcja filmu reklamowego to znacznie dłuższy i bardziej złożony proces. Zostań z nami i sprawdź cennik filmu reklamowego ze względu na czas trwania.
Film reklamowy – do 30 sekund – cennik / cena
Przy jego realizacji potrzebny jest tylko jeden operator i jedna kamera. Nagranie takiego filmu w jednej scenerii to koszt ok. 1000 zł. Oczywiście jego cena może wzrosnąć, jeżeli nagranie takiego filmu zajmuje cały dzień filmowy. W przypadku gdy potrzebujesz filmu bez skomplikowanego montażu, takiego którego nagranie nie zajmie dłużej niż 2 godziny – to Twój budżet powinien być wystarczający.
Film reklamowy – od 30 do 60 sekund – cennik / cena
Im dłuższy format, tym większa cena. Koszt takiego filmu będzie wahać się od 1000 zł do 2500 zł. Jest to jedna z najczęściej wybieranych opcji, przy takiej realizacji również pracuje jedna osoba, ponieważ sam proces nie jest skomplikowany. Natomiast może być dużo bardziej czasochłonny. Aby stworzyć minutowy film, należy poświęcić więcej czasu na nagranie, a co za tym idzie także na późniejszy montaż.
Film reklamowy – od 1 minuty – cennik / cena
Na nagranie kilkuminutowego filmu reklamowego trzeba poświęcić cały dzień zdjęciowy, czyli 8h. Przed nagraniem zostaje opracowany dokładny scenariusz. Taki film obejmuje nagrywanie w kilku sceneriach. Do jego realizacji wykorzystuje się dwie kamery, aby stworzyć angażujące i dynamiczne przejścia między ujęciami. Cena kilkuminutowego filmu reklamowego to koszt od 2500 zł do 7000 zł. Szeroki przedział zależy głównie od sposobu montażu, a także dużej ilości materiału, który trzeba będzie wyselekcjonować.
To o czym warto wspomnieć na sam koniec to to, że powyższe ceny mają charakter orientacyjny. Cena końcowa zależy jeszcze od wielu innych czynników. Z pewnością trzeba będzie odpowiednio zapłacić za renomę i doświadczenie wykonawcy. Aktorzy, statyści i lektor to dodatkowe koszty, które mogą znacznie nadszarpnąć Twój budżet.
Oprócz tego trzeba brać pod uwagę miejsce i czas realizacji nagrania filmu reklamowego. Jeżeli realizacja zostanie rozłożona na kilka dni, z pewnością podniesie to cenę. Skutkiem tych wielu składowych jest to, że ceny filmu reklamowego mają naprawdę szeroki zakres. Dlatego tak trudno odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje film reklamowy. Niemniej jednak, mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego artykułu wiesz więcej o cenach filmów reklamowych.
Poproś o ofertę filmu reklamowego!
Zrealizujmy wspólnie materiał wideo dla Twojej firmy 🙂