Jeśli myślisz, że praca na planie to jedyny wkład jaki należy włożyć w nagranie filmu promocyjnego, to jesteś w ogromnym błędzie. Przed dniem nagrań, czeka Cię szereg ustaleń i godziny przemyśleń, aby uzyskać satysfakcjonujący efekt. Zadowalające rezultaty zawsze muszą być poparte dokładnymi założeniami. Tylko wtedy uda Ci się stworzyć dobry film promocyjny.
Nagranie filmu promocyjnego
Przechodząc do sedna. Jesteś tu, żeby zdobyć wiedzę jak uzyskać zadowalający efekt z korzystnymi wynikami dla Twojej firmy. W tym artykule poznasz 4 złote zasady, o których trzeba pamiętać realizując wszelkie działania marketingowe.
Ustal grupę docelową
Rozpisz na kartce cechy, które posiada Twój potencjalny odbiorca. Kim jest? W jakim jest wieku? Czym się zajmuje?
Zapytasz, czemu ma to służyć? Otóż, mając szczegółowy obraz takiej osoby, łatwiej będzie Ci do niej dobrać odpowiednie komunikaty oraz przekonać ją do wykonania oczekiwanych czynności. Nie istnieje jeden konkretny wzór dobrego komunikatu, różnią się one pomiędzy grupami. Zupełnie inny komunikat skierujesz do młodych rodziców, a jeszcze inny do grupy studentów.
Określ swój cel oraz opowiedz historię
Wydaje Ci się, że określiłeś/aś już swój cel? Skoro chcesz nagrywać film promocyjny, to oczywistym jest, że celem jest promocja. Promocja to zbyt ogólne sformułowanie – musisz zadecydować, czy film ma być ukierunkowany na promocję konkretnego produktu, a może przygotowujesz dużą wyprzedaż i chcesz o niej poinformować odbiorców?
W parze z celem musisz iść również odpowiednia historia. “Kup teraz” lub “skorzystaj z oferty” to trochę za mało, jeśli chcesz przekonać do siebie nowych odbiorców lub zatrzymać tych obecnych. Przedstaw wartości produktu lub usługi, pokaż kulisy jego powstawania, pokaż dlaczego warto skorzystać z oferty. Znajdź swój własny indywidualny i kreatywny sposób, aby zwrócić na siebie uwagę i zostać zapamiętanym.
Wskaż miejsce docelowe
Już na tym etapie powinieneś/aś znać miejsce, w którym film będzie udostępniany. W zależności od kanału, film może posiadać inny czas, a co za tym idzie również dynamikę, a nawet proporcje. Przykładowo, do wykorzystywania w mediach społecznościowych będziesz potrzebować filmu o orientacji poziomej oraz pionowej.
Natomiast, film do reklamy telewizyjnej nie powinien być dłuższy niż 30 s, gdzie w przypadku mediów społecznościowych ten czas znacznie się zwiększa i trwa nawet kilka minut.
Wyznacz szczegóły techniczne
Z tym punktem, z pewnością pomoże Ci firma realizująca nagranie filmu promocyjnego. Jednak warto to wspomnieć – sceneria, ustawienie aranżacji oraz oświetlenia to również proces, który warto przemyśleć. Ma on ogromny wpływ na odbiór końcowy, dlatego należy się zastanowić w jaki sposób najlepiej dobrać go do Twojej branży lub wykonywanej pracy. Studio nagrań zadba o najlepszą koncepcję filmu, a także montaż, który będzie odpowiadał na Twoje wcześniejsze założenia.
Doprecyzowanie wszystkich powyższych zasad to już połowa sukcesu. Jeśli poświęcisz dużo czasu, na każdy z wyszczególnionych etapów – możesz osiągnąć niespodziewane wyniki nawet przy ograniczonym budżecie. Potrzebujesz oferty nagrania filmu promocyjnego dopasowanego do Twoich potrzeb? Zapraszamy do kontaktu!
Szukasz studio nagrań, które zrealizuje dla Ciebie film?
Zarezerwuj termin na nagranie!