Niezależnie od tego, czy jesteś fotografem, który nie miał jeszcze styczności z fotografowaniem lookbooków czy nową marką, musisz wiedzieć o co zadbać, aby odpowiednio przeprowadzić sesję. Fotografia lookbookowa to trudna dziedzina, ponieważ jednocześnie jest to praca z modelką, jak i z produktem.
Czym jest lookbook?
Lookbook to seria stylizowanych zdjęć, przedstawiająca kolekcję ubrań. Daje to możliwość przedstawienia potencjalnym Klientom, jak ubrania wyglądają na ciele, jak się układają oraz jaka jest ich długość. Niektórzy klienci mogą kupić całą stylizację, a inni wybiorą tylko jedną rzecz, której nie posiadają do stworzenia zaproponowanej stylizacji. Dzieje się tak, ponieważ pokazałeś im jak można go stylizować i z czym nosić.
Budżet
Upewnij się, że oczekiwania dotyczące sesji, odpowiadają dostępnemu budżetowi. Pamiętaj także, że jest to inwestycja, której celem jest wzrost sprzedaży. Na początku drogi może być to problem, żeby spełnić wszystkie poniższe kwestie, najważniejsze jest żebyś dopasował je do swoich potrzeb i wyeliminował te, bez których możesz się obejść.
Lokalizacja:
Jeśli zależy Ci na lifestylowym motywie, po prostu rób zdjęcia na zewnątrz – musisz mieć jednak pewność, że ekipa, którą zatrudniasz będzie gotowa do wykonywania zdjęć w kilku miejscach. Wygodną, ale jednak kosztowną opcją jest wynajęcie studia lub innego wnętrza, gdzie będziesz mieć możliwość dopasowania aranżacji pod styl ubrań.
Ekipa:
Osób odpowiedzialnych za efekt końcowy lookbooka może być wiele. Pierwszą z nich jest model lub modelka, wybierz osobę z urodą, która będzie pasować do zamysłu kolekcji. Dobry model będzie wiedział, jak pozować oraz jakie emocje pokazać, a co najważniejsze, jak wyglądać naturalnie – co w fotografii modowej jest najważniejsze, aby nie odwracać uwagi od ubrań.
Stylistka może odciążyć fotografa z wielu kwestii dotyczących nie tylko samych stylizacji, ale także kierować koncepcją ujęć, dbać o rekwizyty i akcesoria. Pomoc stylistki na planie nie jest konieczna, jeśli uważasz, że poradzisz sobie z doborem kierunku zgodnym ze stylizacjami.
Zatrudnienie profesjonalistów od włosów i makijażu na pewno przyniesie niesamowite efekty na zdjęciu. Wygląd modela w aparacie różni się od wyglądu poza aparatem, dlatego też wiedza dotycząca charakteryzacji jest niezwykle istotna przy sesjach tego typu.
Pomysł
Jeśli odhaczyłeś już kwestie dotyczące budżetu, pora przejść do stylu i motywu, którym chcesz się kierować w lookbooku. Kieruj się zamysłem samej kolekcji, jakie są jej zastosowania oraz jakie niesie ze sobą wartości. Wszystkie te punkty, nie tylko podpowiedzą Ci na czym się skupić, ale również pomogą w szukaniu inspiracji. Po określeniu motywu i stylu sesji. Zrób listę przykładowych zdjęć, które chcesz uchwycić. Dodatkowo, zebrane wytyczne pomogą zorganizować pracę całego zespołu.
Światło naturalne czy studyjne?
Wiele mówi się o tym, że naturalne światło przewyższa pozostałe. Jednak w niektórych przypadkach, stylizacje będą odpowiednie tylko do fotografowania w środowisku studyjnym, ponieważ gwarantuje ono minimalizm, pozostawiając ubranie głównym elementem zdjęcia, które odznacza się na jednolitym tle.
Fotografowanie na zewnątrz w naturalnym świetle, nadaje ciepły blask stylizacji i lifestylowy motyw. Przemyśl co będzie bardziej pasować do fotografowanych ubrań. Zbadaj jak do tematu podeszły podobne marki i co u nich zadziałało.
Liczymy, że ten artykuł nakreślił Ci podstawy, na które musisz zwrócić uwagę przy tworzeniu lookbooków. Na pewno po kilku takich sesjach, sam staniesz się stylistą swoich zdjęć i nie będziesz potrzebować pomocy w tym zakresie. Pamiętaj, że fotografia lookbookowa jest bardzo dobrym zapalnikiem kreatywności, dzięki której ciekawe pomysły będą same do Ciebie napływać.
Jeżeli mimo wszystko potrzebujesz pomocy przy stworzeniu sesji lookbookowej – napisz do nas!
Śledź naszego bloga fotograficznego!
Dowiedz się więcej o fotografii 🙂